tirsdag 24. januar 2012

Januar-nachspielmåned

Januar er lang,men samtidig veldig kort. Den er lang fordi sola er fortsatt treg med å komme frem,lommeboka er tom etter julefeiringen, regninger som kun kommer få ganger i året ligger i postkassen. Den blir lengre av stille dager på jobb,kunder med stramme budsjett,mørke vinterklær i butikkene. Blek innehud,tørre hender og ubarberte legger. Knærne går nesten nedi bakken,snøen er møkkete. Og så er den kort, vi er fortsatt i en liten boble der vi fordøyer julens sosiale liv og høytid. Resonerer over året som var og året som kommer. Tviholder på nyttårsfortsett og gode intensjoner. Solen bytter senere plass med månen, og himmelen er vakker stjerneklar. Den skitne snøen ble dekket av nytt dryss,og plogen like stresset måker den bort. Solen varmer nå og vi vender blikket mot påsken. Hvilken blomst kommer først-var det hvitveis? Likevel-om den er kort eller lang synes jeg at Januar og Februar forsvinner i en døs og så er det 1.mars. Ser man bakover så har tiden gått fort.



Tiden går så fort når man er voksen...
Klisjeer har oppstått for en grunn.



Leve sunnere, holde budsjett,ukeshandle, trene mer, slutte å røyke. Fine fortsetter. Men jeg tror også jeg vil prøve meg på å smile mer, ikke godta alt og den viktigste: holde de som er gode nær meg. Vi får se om 2012 byr på forandringer eller om alt fortsetter i det samme, vante sporet.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar